fredag 23 maj 2014

Inspire me på blockning

I tisdags bar det av till Tant Kofta med 2 väninnor. För att komplettera med ett nystan till sjalen.
Lotta hade även färgat mitt garn som ska bli till koftan Vitamin D.
Så här ser sjalen ut där den ligger på tork.


Är så nöjd med den plus att jag för första gången har stickat efter ett engelskt mönster. Det var inte så svårt som jag trodde, så det lär jag göra fler gånger. Det blir så med Vitamin D också men den får vänta ett tag på sin tur. Då det är mycket annan stickning på gång just nu.
Så här ser garnet ut till den, är så himla nöjd med färgen. Tack Lotta för att du lyckades få fram precis rätt nyans.


Så här ser det ut i skugga.
Och så här i solljus.


Det blev lite till som fick följa med hem, nu får det nog vara stopp på garn köp ett tag ;-)


Detta ska bli sockor.


Detta ska bli sjalen Sommarsorbet.


Detta är till en teststickning av sockor en härlig mandarin färg.

Idag har jag och en granne med barn varit och fikat på Tavlebords Honungsgård.
Vi satt i skuggan och hade det skönt, jag stickandes på mina sockor i avbruten mosstickning.


Gillar färg kombinationen bättre nu när man kommit en bit.

Visar sjalen mer annan dag ut i ljuset.

Ha en trevlig helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar