tisdag 15 juli 2014

Dream Stripe



Nu har jag äntligen fått blockat min andra Dream Stripe, den har legat färdig stickat ett tag men så i söndags fick jag tummen ur!

Den är stickad i en färgad Fame och det melerade garnet är Fabel.



Har även stickat vidare på min Vitamin D kofta.


Det går sakta men säkert framåt.

Som jag visat i Dödergöks sockutmaning så har jag stickat klart mitt femte par i den utmaningen.



Dom är stickade i Austermann Step med  aloevera och jojobaolja.
Intressant att se vad det kan gör åt fötterna.

Har börjat på ett par nya sockor som är efter Vifflas mönster, av en ren slump så blev dom väldigt lika hennes då jag hade restgarn från mina Vernus sockor. Mönster av Playsweetmusic .


Nu ska det bli några sticktimmar då en väninna ska dyka upp idag.

Ha det så bra medans vi väntar på sommarvärmen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar