onsdag 2 juli 2014

Massor att göra!

 Har börjat virka lite, blev sugen att testa en virkning som ger en tredimensionell känsla. Såg det på en blogg som heter Steenistugan.
Så jag började virka i garnet Catania, tänkte det kunde bli en väska.
Rolig virkning, men man virkar alltid från höger till vänster så det blir många trådar i ändarna... 😞




Får visa mer när jag kommit lite längre.

Har blivit klar med min första teststickning för Playsweetmusic, Vernus sockorna. Man behövde bara sticka en för att bli klar med sitt uppdrag, så socka två fick vänta tills mina halvvantar  Spring river blev klara.



Har faktiskt haft på mig sockorna hela dagen här idag, det regnar och är allmänt trist väder.


Har även påbörjat Året Runts mysterie stickning, stickar i en cerise färg.


Imorgon är vi ett litet sällskap som ska träffas på ett café som heter Tavlebords Honungsgård.
Det ligger på Orust och är väl värt ett besök. Hembakta kakor och hembakat bröd. Honung säljs också.

Ha det så bra medans vi väntar in sommarsolen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar