fredag 8 augusti 2014

Besök hos Tant Thea

När vi var i Helsingborg förra helgen, så var jag ju tvungen att försöka att hinna med att besöka garnbutiken Tant Thea. Det blev ett snabbt besök mellan fotbollsmatcherna. Nu på sommaren stänger dom kl 17.00, 16.50 dundra jag in! 
Första gången jag var i kontakt med dom var när jag stickade min kofta älskade kofta i Rauma finull.


Gillar verkligen knapparna jag fick tag på till den. Dom köpte jag hos en garnbutiken Madame Kruz som tyvärr är nerlagd idag.
Hade fått tag på exakt antal knappar. Vad händer då en knapp bryts på mitten!!! Så sur jag blev.
I mitt svaga minne kom jag att tänka att någonstans hade jag sett sådana.
Och vid ett stickcafe  på Grunnebogarn så fanns dom. Jag blev så glad så jag köpte alla dom hade kvar. Så nu har jag till fler projekt.
Tycker så mycket om dom, passar till mycket.


Det var mitt första besök i den nya butiken, väldigt trevligt.
Var i den gamla butiken för 2 år sedan när vi åkte förbi efter att vi varit på Bornholm.
Den var bara flyttad ett stenkast, så det var lätt att hitta.

Fick jag shoppat något då?
Det blev två härvor Colinette Jitterbug. Tanken är en sjal vi får se.


Färgen är blekare på bilden. Det är så svårt att få fram rätt nyans.

En sjalnål fick också följa med hem. Har letat efter det ett tag men aldrig riktigt fastnat för någon.
Denna var enkel och man kan sätt fast ett hängsmycke i om man vill.


Ta nu vara på sommaren och sticka vidare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar