söndag 7 september 2014

Stickning med havsutsikt!

Veckan som gått har gått i stickningens tecken.
Torsdag kväll var vi en samling på ca 15 personer
som träffades på Café Flora i Ljungskile för höstens
första stickcafe. 
Det är Madeline Berg ( som har bloggen Cottemor ) som
håller i detta. Mycket trevlig stickstund då vi satt ute hela kvällen.
Stickade på min Vitamin D.

Fredag begav jag mig först ut till Edshultshall för att hämta mellansonen
som varit ute med Westkust och seglat i tre dagar med sin klass.
Snacka om att dom hade tur med vädret!
Jag hann sitta och sticka i en timme innan jag började skymta skutan.






Senare på em. var det dags att åka till Dalsland och träffa mina gamla arbetskamrater 
för att sticka och äta gott.
Han där sticka färdigt första ärmen på Vitamin D koftan.
Vi planerade också för vår resa som närmar sig med stormsteg, vi åker till Budapest 
om några dagar.
Är det någon som vet något om garnbutiker i denna stad?


Har även hunnit sticka färdigt fram och bakstycket till min lila tunika.


Dags att ta tag i ärmarna till den.

Har shoppat mer garn också....
Skickade efter från Tant Kofta.


I veckan som kommer så blir det att besöka STRIKK i Göteborg,
vi är några som ska sticka tröjan Next year in Lerwick så det behövs Rauma finull garn.
Får se hur mycket som behövs inhandlas då jag har en del färger, men dom behöver gå 
ton i ton så det får kompliteras en del. Återkommer senare om färgval.

Trisse växer så det knakar!


Ha det så bra i höstregnet!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar