fredag 26 december 2014

Julklapp

I år beslöt jag och en vän att byta julklapp.
Att det skulle bli något stickrelaterat var nog ganska givet.
Detta låg i mitt trevliga paket.



Ett mönster av Solveig Larsson som heter Harriet.
Tack så jätte mycket!

I väninnans paket låg ett sockmönster från Playsweetmusic med färgat garn från 
Moods of colors.
Det slank med ett nystan och mönster till mig också, jag har färgen Dalaröd, omöjlig att få fram rätt färg!


Vi får se hur Gerdsstickorg lyckas att visa sin färg på garnet, gå gärna dit och kolla om hon visar det.

Just nu blir det en del sticktid, det är härligt. Igår lyckades jag bli färdig med första fingervanten i Jul med tålamodspåsen.
Har lagt till några varv på mudden.


Idag har uppifrån och ner koftan fått sticktiden, har delat för ärmarna.
Jag hoppas och tror att det blir rätt gällande storlek och form.
Här stämmer inte heller färgen, det är verkligen jättesvårt att fota rätt färger.




Nu ska jag sticka njuta av annandagen.
SHL-hockeyn drar igång igen så där blir det några timmars sticktid.

Stick och njut ni också!





1 kommentar:

  1. Vilken fin julklapp, vantarna blir säkert väldigt fina i de färgerna! Och det är spännande se hur mysterievantarna och koftkalen växer, där ligger jag verkligen i lä! God fortsättning med stickningen och annat!

    SvaraRadera