söndag 18 januari 2015

Koftan färdig!

Nu har koftan varit klar i några dagar, och den har används varje dag sedan dess.
Så lagom i tjocklek, stickad i enkelt Supersoft.


Sydde på ett litet band på baksidan av knappslån.



Ryggen med intagningar.


Har på denna kofta testat tekniker jag tidigare ej gjort,
avmaskat med Tubular bind off, Dödergöks tips av knapphål som stickas över tre varv
och sytt på knappbandet.
Knapphålet är verkligen snyggt!! 
Tack för det tipset, kommer använda detta i framtiden också.

Denna kofta är och kommer att bli den stora favoriten, nu går tankarna om hur nästa ska bli :)


Må gott!









6 kommentarer:

  1. Tack, jag är väldigt nöjd med den :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin kofta i en väldigt fin färg och med många snygga detaljer, så roligt att se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är super nöjd. Och så glad att det går att fixa en kofta utan mönster precis som man vill.

      Radera
  3. Väldigt snygg! Och visst börjar en fundera på nästa kofta, tror jag ska inspireras av dig och ha flätor fram! Vad tyckte du om garnet förresten?

    SvaraRadera
  4. Tack, jag blev så inspirerad av din rygg så jag kanske försöker hitta på nått liknande.
    Gillar garnet jätte mycket, tunt och smidigt , håller värmen bra också. Det gillar jag :)
    Jag vågade inte tvätta garnet på ylleprogrammet så det blev handtvätt.
    Hur tvätta du din?

    SvaraRadera