tisdag 27 januari 2015

Nya böcker

För ett tag sedan så skicka jag efter Kofteboken av Lene Holme Samsöe & Liv Sandvik Jakobsen.


Kan varmt rekommendera denna bok så fina bilder och modeller.

Här är några bilder från boken som jag fastat för ;

Sommerlett


Slalåm/Senje kofte


Bövertun


Saga eskimo


När jan beställde boken så hitta jag en bok till som inte gick att motstå!

Islands Strikk 


Lite bilder från denna bok.....

Riddari


Kedja


Aftur


Även denna boken är en riktig skatt.
Så är ni sugna på dom här böckerna, så blir ni inte besvikna.

Ikväll blir det stickcafe på Grunnebogarn.

Sticka och njut!



















2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för kommenaren om min uppifrån och ner kofta! :)
    Den där kofteboken har jag också köpt! Visst är den fantastiskt! Men jag har svårt att förstå mönstren! Förstår du dem?

    Den där Islands boken blev jag också oerhört sugen på!
    Ha det gott!
    Vänlig hälsning
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Har inte läst mönstren än, hoppas att det inte är så svårt så det inte går att sticka....
    där finns ju flera favoriter.
    Har mest tittat på bilderna.
    Just nu håller jag på att teststickar en kofta i Rauma Finullgarn.
    Ha det gott du också :)

    SvaraRadera