tisdag 17 februari 2015

Teststickning Sydkoster :)

För en tid sedan fick jag chansen att teststicka en väldigt fin kofta.
Det är Madeline som har bloggen Cottemor som har designat koftan.
Mönster kommer inom en snar framtid finnas att köpa på Ravelry,
så är ni intresserade är det bara och vänta på att det publicreras.
Man kan gå in och se hennes två egna koftor redan.

Jag stickar i Rauma Finullgarn på stickor 3,25  ( Karbonz ).
Jag har valt att sticka med bottenfärger i grått och vitt, 
mönsterfärger är två ganska färgstarka rosa och en lila och lite grönt.

Har nu kommit en bit på kroppen, en så rolig stickning. 
Gillar verkligen att sticka flerfärgstickning.


Har även startat en stickning som är sk skuggstickning, det ska bli ett par handledsvärmare.
Mönstret heter Lepidoptera.

Har inte kommit så långt pga Sydkoster får mest sticktid.
Hann sticka några varv idag iallafall, då jag satt och vänta på färjan till Lysekil.


Det var lite svårt att fotografera eftersom jag inte kommit så långt.

Må så gott i väntan på våren :)


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger du stickar dina koftor i ♡♡♡ Godnatt kram på dig ♡

    SvaraRadera
  2. Tack, vad kul att du tycker det.
    Du producerar en hel del mer...
    Kram och godnatt på dig också <3

    SvaraRadera