söndag 21 juni 2015

Medvind

Strax innan jag åkte med på yngste sonens skolresa till Gotland så började jag sticka sjalen Medvind av Clara Falk.
Ville ha en enkel sjal att sticka i och med att det skulle bli många timmar i buss och på färja.
Hann nästan klart men vi åkte sent hem så det blev några timmars natt körning och då räckte inte ljuset till. Så igår maskade jag av det sista maskorna I-cord avmaskning.
Chansa och tvätta sjalen i tvättmaskinen, har tidigare bara tvättat Magasin Duett för hand.
Men körde ylleprogrammet/handtvätt, och är så nöjd att jag vågade göra det. Blev så bra.
Blockade och vips så var den torr också :-).
Så nästa gång jag ska tvätta koftan jag stickade i Komponera en egen kofta - som passar, så blir det tvättmaskinen för den också.




En mycket rolig och enkel stickning att ta fram när man inte kan vara fullt koncentrerad.
Har påbörjat en ny redan, i två grå nyanser och en purpurlila.

Nu väntar en riktig jobb vecka då det är arbete sex dagar i följd, får se om jag hinner sticka så mycket.

Må gott alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar