söndag 4 oktober 2015

Boråsmässan

Förra helgen var det symässa i Borås, nästa år skall den tydligen flytta till Göteborg.
Då halverar vi nästan resvägen. Och förhoppningsvis kan fler utställare vara på plats, ska bli spännande att se.

Vi var ett gäng på sex personer som hängde på låset kl 10. Vilket visade sig vara tur för vissa varor var det åtgång på.

Något som jag varit sugen på ett tag är att sticka är vanten Spår av Korsnäs som Magasin Duett säljer.
Hade tänkt mig den rosa varianten men jag ändra mig och det blev det blå/röda paret.


Köpte även ett vantpaket med ett häfte som jag också sökt efter ett tag. När vi hittade det hos Garn Tua (om jag minns rätt) så sålde dom snabbt sex stycken vantpaket :). Så många fina vantar, sockor och mössor det är i det häftet.


Hos Tant Thea hitta jag ett sjalgarn som fick följa med hem, även ulltvättmedel med lavendel doft hitta jag där.


Nått som var planerat att köpa på mässan var garn till två koftor.
Köpte Magasin Duett Supersoft till båda dessa koftor, den ena ska bli en Loppa.


Den andra kofta har jag påbörjat, Kristins Löjtnantshärtan av Wenche Roald.


Det var en väldigt rolig dag och nu finns det massor att sticka på under en lång tid.
Ett dilemma är ju att det går så mycket fortare att handla än att sticka ;)

Men höst och vinter brukar det ju finnas lite mer tid att krypa upp i soffan och sticka och njuta!

Ha de så bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar