söndag 17 januari 2016

Gudrun

Nu är vantarna Gudrun äntligen klara. Påbörjade ett par i höstas som jag ville överraska min granne med. Men så ville jag att hon skulle prova vanten så den skulle passa. Den var för liten..... då tappade jag lite lusten på att sticka vidare. 
Men nu när jag är med i UFO till FO 2016 så tog jag tag i ett nytt par vantar. 
Gick upp från stickor 2.5 till 2.75. 
Så idag blev dom överlämnade till grannen som blev så glad. Kändes så bra att dom hann bli klara medans det fortfarande är "svinkallt" ute.


Annars så stickas det på mysterievantarna Et eventyrlig mysterium av Wenche Roald.
Är klar med tredje delen på första vanten, har till på torsdag på mig att få färdigt vante två innan det kommer  en fjärde del på fredag.


Har även påbörjat en koftstickning som lär ta tid, då all flerfärgstickning stickas med tre färger.
Tur det inte är nån tidspress ;)


Sticka och njut inne i värmen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar