måndag 11 januari 2016

Mysteriemössan

På juldagen började Nördicknittings mysteriestickning. Det var en mössa som skulle stickas.
Tror det är den roligaste och mest beroendeframkallande mysteriestickning jag stickat.
Ledtrådarna kom ungefär varannan dag. Åh vad man väntade när man sticket färdigt varje del.
I mössan kunde man välja att sticka med många färger eller dra ner på antalet färger.
Jag valde att sticka med tio färger. Det är alltid svårt att veta hur man ska komponera ihop färgerna när man inte vet vad som komma skall.
Är ändå nöjd hur färg resultatet blev. Här är mössan på blockning.


Är faktiskt sugen att sticka en till. Får se när och om det blir...

På juldagen byte jag och en nära vän julklapp med varandra.
Detta fina låg i mitt paket.


Jag blev så glad, gillar färgerna hon valt. Det kommer bli en sjal och ett par sockor i ett nytt garn för mig. 

Ha det så bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar