söndag 1 maj 2016

På stickorna i april

Ny månad, maj gör sitt intåg med en solig söndag. Hoppas termometern snart ökar på lite också.
April har varit en ganska kall månad här på västkusten.
Bra med det är att stickningarna får mer tid.

Aprils månads UFO var att sticka 10cm på min Mekkoklänning, detta hann jag.


Min Sirikofta saknar en ärm, hals och knappkanter.


Ulliklänningen börjar också ta form, några cm kvar på kjoldelen och en ärm.


I veckan blev jag så sugen att sticka i Mood of colors garn, inspirerad av Kammebornia så blev valet att sticka ett par Harvest Socks. 


I maj är tanken att jag ska sticka ytterligare 10cm på min Mekkoklänning, vara med i Kammebornias KAL Small flowers mitts och att påbörja en teststickning. Sen får vi se hur mycket tid Siri och Ulli får.
Hoppas bli klar med Harvest Socks också.

Må gott och glöm inte att sticka nu när värmen förhoppningsvis kommer !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar