söndag 29 maj 2016

Teststickning

Håller på att teststickar Ullalillabritta åt Kristin Viren, gillar hennes design mycket. Det blir så fint med Magasinduetts Supersoft på tunna stickor, tyget blir så tätt och fint!
Denna gången stickar jag i färgen denim, inte helt lätt att få fram rätt färg på bilderna. 




Sakta men säkert växer stickningen...



På två veckor har jag hunnit avverka två nystan. 
Det är så bra att ha en social stickning, bara sticka räta maskor utan att behöva tänka.

Vid sidan om teststickningen har jag snart hunnit klart med mitt UFO för maj månad, vilket är att sticka tio cm på min Mekko klänning.


Så här långt hade jag kommit när jag påbörjade UFO:t i början av maj, visar mer senare när jag är klar med mitt mål.

Ha en fortsatt bra morsdag kväll <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar